Kasmet, gegužės 31 dieną, Pasaulio sveikatos organizacija (toliau – PSO) ir jos partneriai mini Pasaulinę dieną be tabako. Jos metu atkreipiamas visuomenės dėmesys į rūkymo žalą sveikatai bei kitas su tabako ir tabako gaminių vartojimu susijusias rizikas, taip pat viešai palaikomos iniciatyvos, susijusios su tabako ir tabako gaminių vartojimo mažinimu.

Minint Pasaulinę dieną be tabako, siekiama ir visuomenės įsitraukimo, nes ne vien valdžios institucijos ir įstaigos yra atsakingos už veiksmingą tabako kontrolės ir prevencijos įgyvendinimą, bet ir kiekvienas pilietis gali prisidėti prie pasaulio be tabako kūrimo, atsisakant žalingo įpročio ar ieškant pagalbos metant rūkyti.

Daugiau informacijos rasite: http://nerukysiu.lt

Meningokokinė infekcija yra staigi, pavojinga gyvybei liga, pasireiškianti kaip bakterinis meningitas (smegenų ir stuburo dangalų infekcija) ir/arba sepsis (per kraują plintanti infekcija, „kraujo užkrėtimas“). Pasaulyje žinoma 13 meningokokinės infekcijos sulėlėjų - bakterijų, vadinamų Neisseria meningitidis (meningokokų) – tipų.imuŽmogui didžiausią grėsmę kelia A, B, C, W-135 ir Y tipai. Lietuva yra tarp šalių, kuriose sergamumas meningokokine infekcija ir mirtingumas nuo jos yra vieni didžiausių Europoje. Per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje kasmet registruojama nuo 50 iki 89 susirgimų atvejų (sergamumas 100 tūkst. gyventojų svyruoja nuo 1,5 iki 3), kasmet miršta nuo 3 iki 11 sirgusiųjų (0,1–0,4 mirčių 100 tūkst.). Didžiausi sergamumo ir mirtingumo skaičiai yra vaikų iki 4 metų amžiaus grupėje. Jiems tenka daugiau nei pusė visų registruojamų susirgimų ir mirčių. Lietuvoje B tipo meningokokai yra dominuojantis sukėlėjo tipas.

 

velykos

PASITIKIME VELYKAS PROTINGAI

Norint šventiniu laikotarpiu išlikti žvaliu ir energingu nereikėtų daug laiko skirti įmantriems patiekalams gaminant ar sėdint prie stalo. Patartina labiau susikoncentruoti į bendravimą su artimais žmonėmis. Svarbiausia, kad mitybos režimas kuo mažiau skirtųsi nuo įprastinės dienos.

Pagrindinės taisyklės šventiniu laikotarpiu, gerai savijautai:

  • Ant šventinio stalo patiekti daugiau lengvai virškinamų patiekalų, kurių pagrindiniai ingredientai daržovės.
  • Stalas netūrėtų būti nukrautas maistu. Per didelis maisto kiekis ir jo įvairovė labiau apkrauna virškinamą traktą bei sukelia jo negalavimus.
  • Nepersistenkit valgydami kiaušinius, jų reikėtų suvalgyt 1-2, ne daugiau, nes juose ne mažas cholesterolio kiekis, tai ypatingai svarbu vyresnio amžiaus asmenims.
  • Kiaušinius gardinti namuose gamintu majonezu, kuriame nėra konservantų, skonio stipriklių ir dažiklių.

Renginių kalendorius

Gegužė 2018
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Marion
Nepirk
Sokti
Dviraciai
Ambasadorius
Grįžti į viršų