velykos

 

PASITIKIME VELYKAS PROTINGAI

Norint šventiniu laikotarpiu išlikti žvaliu ir energingu nereikėtų daug laiko skirti įmantriems patiekalams gaminant ar sėdint prie stalo. Patartina labiau susikoncentruoti į bendravimą su artimais žmonėmis. Svarbiausia, kad mitybos režimas kuo mažiau skirtųsi nuo įprastinės dienos.

Pagrindinės taisyklės šventiniu laikotarpiu, gerai savijautai:

  • Ant šventinio stalo patiekti daugiau lengvai virškinamų patiekalų, kurių pagrindiniai ingredientai daržovės.
  • Stalas netūrėtų būti nukrautas maistu. Per didelis maisto kiekis ir jo įvairovė labiau apkrauna virškinamą traktą bei sukelia jo negalavimus.
  • Nepersistenkit valgydami kiaušinius, jų reikėtų suvalgyt 1-2, ne daugiau, nes juose ne mažas cholesterolio kiekis, tai ypatingai svarbu vyresnio amžiaus asmenims.
  • Kiaušinius gardinti namuose gamintu majonezu, kuriame nėra konservantų, skonio stipriklių ir dažiklių.
  • Jei labai norisi desertų, juos reikėtų gamintis patiems. Rekomenduojama desertus gardinti vaisiais, tokiu būdu išvengsim pridėtinio cukraus bei gausime vitaminų ir mineralų medžiagų, kurios naudingos organizmui. Riebaluose virti gardumynai kaloringi, turintys daug riebalų bei kancerogeninių medžiagų.
  • Turėtų būti pagrindiniai trys valgymai bei vienas ar du užkandžiai (dienoje).
  • Reiktų neužmiršti ir pakankamo vandens vartojimo, nes troškulio pojūtis dažnai maišomas su alkiu, kuris skatina mus valgyti.
  • Saikingai vartodami alkoholį ne tik jausitės žvalesni, prarasite mažesnį skysčių kiekį, bet ir nejausite padidėjusio apetito.
  • Per šventes turėtume nepamiršti ir fizinio aktyvumo. Su artimaisiais aktyviai praleiskite laiką žaisdami įvairius žaidimus ar pasivaikščiokite.

Taip pat labai svarbu kuo natūralesniais būdais dažyti kiaušinius, nes dažant sintetiniais dažais kenksmingos medžiagos patenka į kiaušinį, o juos valgant – į žmogaus organizmą. Ne ką mažiau svarbu kiaušinių pasirinkimas. Jei yra galimybė geriausia kiaušinius pirkti iš ūkininkų, kurių vištos laikomos laisvai. Laisvai laikomų vištų kiaušiniai pasižymi didesniu maistinių medžiagų kiekiu.

Majonezo receptas:

  • 3 kiaušinių tryniai;
  • 150 ml augalinio aliejaus (geriausia alyvuogių);
  • 1 šaukštelis garstyčių;
  • 0,5 šaukštelio cukraus;
  • 0,5 šaukštelio druskos.

Kiaušinių tryniai sumaišomi su pagardais ir silpna srovele pilamas ir įmaišomas aliejus. Visi ingredientai turi būti kambario temperatūros.

kiausinis

Renginių kalendorius

Gegužė 2018
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Marion
Nepirk
Sokti
Dviraciai
Ambasadorius
Grįžti į viršų