Atšalus orams, mažiau laiko praleidžiame gryname ore, sumažėja mūsų fizinis aktyvumas, mažiau valgome šviežių vaisių ir daržovių, todėl pradeda kilti grėsmė organizmo imunitetui- gebėjimui apsisaugoti nuo ligų. Pažeidžiamiausią imunitetą turi vaikai, kurie sparčiai auga ir vystosi. Vis dėlto artėjant žiemai tėvai neturėtų per daug baimintis- vaikų, taip pat ir suaugusiųjų imunitetą galima nesunkiai sustiprinti daugiau dėmesio skiriant sveikai ir visavertei mitybai. Stiprinti imunitetą labai svarbu ne tik namuose, tačiau ir ugdymo įstaigose tiekiant maitinimą vaikams.

Galima pasidžiaugti, kad Klaipėdos rajone nuo šių metų vaikai gauna sveikatai palankesnį maitinimą. Naujas maitinimo organizavimo etapas užtikrina sveikatai palankesnių patiekalų įgyvendinimą, kurie yra ypatingai reikalingi augančiam, bręstančiam vaiko organizmui. Įsigaliojus naujam maitinimo organizavimo tvarkos aprašui, visos Klaipėdos rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigos pradėjo maitinti vaikus pagal naujai sudarytą valgiaraštį. Siekiant padidinti vaikų daržovių vartojimą, buvo įtraukta daugiau salotų, pavienių daržovių, daugiau atsirado iš pieno produktų pagamintų patiekalų. Nuo gruodžio mėnesio įstaigos pradės maitinti pagal naujai parengtą žiemos valgiaraštį. Pagrindiniai pakeitimai vyrauja tarp salotų, kadangi daugiausia pakeista daržovių atsižvelgiant į sezoniškumą. Taip pat atsirado daugiau įvairių sriubų, siekiant, kad vaikų mityba būtų kuo įvairesnė ir įdomesnė.

Ukrainietiški barščiai paukštienos guliašas bulvės burokėlių salotos konservuoti agurkai vanduo su citrina

Rudens metu vaikams buvo tiekiamos paprikos, obuolių ir morkų lazdelės. Šiuo laikotarpiu buvo pastebėta, kad taip padidėjo vaisių ir daržovių suvartojimas, todėl žiemos valgiaraštyje įtrauktos ir agurkų bei cukinijos lazdelės. Taip pat kasdien vaikai gauna įvairių vaisių ir uogų, kuriomis būna pagardinti įvairūs patiekalai (košės, sklindžiai, virtinukai), vanduo teikiamas su apelsinais. Tad akivaizdu, kad rudenį ir žiemą vaikai turėtų gauti bent minimalų kiekį vitaminų ir mineralinių medžiagų.

mkmkmkmk

Tačiau ne ką svarbesnė lieka ir mityba namuose. Kadangi vaikų įpročiai formuojasi nuo ankstyvo amžiaus, labai svarbus tampa ne tik aplinkinių pavyzdys, bet ir šeimos narių. Todėl ir šeimoje turėtų būti maitinamasi kuo sveikiau, vaikams turi būti pasakojama apie mitybos svarbą ir įvairių produktų naudą. Taip pat, norint sveikai maitintis šaltuoju metų laiku, reikia laikytis visuomet galiojančių sveikos mitybos taisyklių, nepersivalgyti, kasdien rinktis kuo įvairesnį maistą. Maisto racione turi būti daug vietinių vaisių ir sezoninių daržovių, nemaltų grūdų, daug augalinių baltymų turinčių pupelių ir kitų ankštinių kultūrų, liesos mėsos, žuvies ir paukštienos, mažai cukraus ir druskos. Pirmenybę reikia teikti šiltam ir karštam maistui. Geriausi pusryčiai žiemą yra košė. Ji turi daug maistingų medžiagų, kurios suteiks energijos. Jei iki pietų norite užkasti, pasirinkite riešutus, vaisius ir kitus naudingus užkandžius.

Žiemos metu reikia skirti ypatingą dėmesį savo ir vaikų mitybai. Tinkamai parinktas maistas pagerins imuniteto būklę, pakels nuotaiką netgi šaltomis ir tamsiomis dienomis.

 

Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro,

Visuomenės sveikatos specialistė Justina Rimkutė,

El. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Renginių kalendorius

Gruodis 2018
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Marion
Nepirk
Sokti
Dviraciai
Ambasadorius
Grįžti į viršų