2017 07 motinyste

ll

    Rudenį tėveliai dažnai nerimauja dėl vaikų sveikatos pablogėjimo.Vaikučiai visą vasarą nesirgę, sugrįžę į darželius ar mokyklas, ima sloguoti, kosėti, karščiuoti. Dėl to įprastai kaltiname silpną imunitetą.Tačiau ne veltui sakoma, jog žiemai reikia pradėti ruoštis vasarą. Būtent vasarą, kai yra ypač palankios sąlygos būti gamtoje ir vartoti gamtos gėrybes, verta stiprinti vaiko imunitetą.
    Keletas patarimų, kaip stiprinti vaiko imunitetą vasarą:
1) praleiskite kuo daugiau laiko gryname ore. Kelionės į mišką, pasivaikščiojimai po parką, pasivažinėjimas dviračiais. Bet koks kitas laiko praleidimas gryname ore padės vaikui jaustis geriau, pagerės jo miego kokybė, bei praturtins savo organizmą natūraliu D vitaminu. Būtent geras poilsis yra viena efektyviausių priemonių stiprinti vaiko organizmą.
2) skatinkite atžalą nuolat plauti rankas. Rankų plovimas yra paprasčiausias ir efektyviausias būdas apsaugoti vaikus nuo mikrobų ir palaikyti rankų higieną. Svarbu priminti atžalai apie švarių rankų svarbą ypač aktualu vasarą, kuomet galimybių išsipurvinti yra visur.
3) gamindami maistą naudokite daug daržovių. Tiek žaliosios ir lapinės daržovės, tiek pomidorai ar svogūnai padės stiprinti vaiko imuninę sistemą. Žaliosiose ir lapinėse daržovėse yra gausu geležies - būtinos puikiai vaiko savijautai, betakarotino, kuris kūne paverčiamas į vitaminą A ir padeda stiprinti imuninę sistemą. Pomidoruose yra daug likopeno, kuris apsaugo nuo laisvųjų radikalų sukeliamos žalos.
4) vartokite pakankamai vaisių. Vitamino C turintys citrusiniai vaisiai, yra tikra vitaminų saugykla. Kaip ir daržovės, jie padės stiprinti atžalos imuninę sistemą ir leis jam greičiau išgyti nuo užklupusių ligų. Pasirūpinkite, kad vaiko racione būtų ne tik vaisių ir daržovių, bet ir uogų. Jos yra vienas geriausių imuninę sistemą stiprinančių apsauginių antioksidantų šaltinių. Taip pat uogose yra daugybė vitamino C, todėl jos apsaugos vaiką nuo susirgimų bei infekcijų. Vertingiausios - žemuogės, avietės, mėlynės, juodieji serbentai. Pasaulio sveikatos organizacija siūlo suvalgyti 300-400 gramų vaisių ir daržovių kiekvieną dieną. Šį kiekį rekomenduojama suskirstyti į 3-5 užkandžių porcijas per dieną.
5) gerkite daug vandens. Vasarą dėl karščio prarandame daug skysčių, todėl jų lygį reikia palaikyti geriant vandenį. Stabilus skysčių kiekis padės sumažinti toksinų kiekį vaiko organizme ir puikiai paruoš kūną kovai su virusais. Vidutiniškai 1-4 m. vaikai per dieną išgeria 650 ml vandens, nors reikėtų 950 ml, o vasarą – net 1300 ml. Todėl vaikai taip dažnai vasarą patiria šilumos smūgius – jų organizmas nesugeba apsiginti nuo šilumos garindamas vandenį, nes jo organizme pritrūksta.

Parengė: visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Živilė Skuodienė 

 

 

Dalinamės akimirkomis iš Gargždų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ renginio prie jūros „Žaidimų fiesta su šeima“.

CSC 0555    CSC 0585

 

Renginių kalendorius

Rugsėjis 2017
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Marion
Nepirk
Sokti
Dviraciai
Ambasadorius
Grįžti į viršų